چگونگی علایم و درمان «تب دنگی» | مبتلایان از مصرف پروفن و ژلوفن خودداری کنند آغاز پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از امروز (۱۳ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی رگبار باران و رعد و برق در برخی مناطق شمالی کشور (۱۳ تیر ۱۴۰۳) پرستاران از دولت آتی چه مطالباتی دارند؟ اعلام نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان، ۱۶ تیرماه | امکان اعتراض تا ۲۰ تیر سومین همایش بزرگ "خانواده باشکوه" در مشهد برگزار شد | مشارکت ۵۲۵ مادر در پویش "نذر یک فرزند" طی سه سال مجازات قتل در تصادف رانندگی+ جزییات چند نکته مهم درباره بار زائران در فرودگاه‌های جده و مدینه نجات ۸ شهروند مشهدی از میان دود آتش‌سوزی (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۴۰۰ کیلوگرم مواد روانگردان شیشه اعترافات تکان دهنده درباره قتل پدر ثروتمند دادگاه رسیدگی به پرونده رستمی‌صفا برگزار شد پرونده عجیب قتل فجیع نوجوانی که در برابر شیطان مقاومت کرد گردشگری سلامت ایران در یک سال گذشته به اندازه ۲۰ سال پیشرفت کرد پدروپسر مامورنما در مشهد به دام افتادند (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کلاهبرداری با ترفند نرم افزار رایگان آموزش ارز دیجیتال (۱۲تیر ۱۴۰۳) گلابی؛ میوه‌ای مفید برای کاهش «کلسترول بد» خطر همه‌گیری بیماری تب دنگی در کشور ۵۰ درصد کودکان ایرانی بدخواب شده‌اند | ۳ فاکتور مهم شیوع ۳۶ درصدی اختلال خواب در کودکان تهرانی سرکه سیب؛ فراورده‌ای که برای کاهش وزن مفید است
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

۲میلیون دانش آموز در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند

  • کد خبر: ۱۲۹۴۲۹
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
۲میلیون دانش آموز در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند
سرپرست سازمان مدارس غیردولتی گفت: در سند تحول آفرین نظام آموزشی، تقابل مدارس دولتی و غیر دولتی مطرح نیست هدف اجرای درست این سند که همگام با ارمانهای انقلاب باشد مورد تاکید است.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد محمودزاده، سرپرست سازمان مدارس غیردولتی با حضور درهمایش تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که صبح امروز۲۱مهرماه در سالن همایش مدرسه حاتمی مشهد برگزار شد گفت: بعد ازدوسال نیم از آموزش غیر حضوری که آسیب‌های جدی بر اموزش وپروش وارد کرد و منجر به نابرابری اموزشی و فقر تحصیلی شد و دانش اموزان اسیب‌های روحی و روانی دیدند  دوباره فضای آموزشی حضوری بسترش فراهم شد.

وی گفت: هرچند که در این ایام فرصت استفاده از بستر الکترونیک که در سند تحول بنیادین هم به آن تاکید شده به صورت اجباری،   همه پایه صحنه امدند و موفقیت‌هایی کسب شد و تجربیاتی به دست امد. هرچند مراقبت‌هایی هم این حوزه میخواست که این مراقبتخیلی شکل نگرفت  و در فضای مجازی بعضا به دلیل مهربانی با دانش آموزان  و عدم برنامه ریزی‌های ما تهدیداتی هم بر نسل حاضر و نوجوانان ایجاد کرد.

به گفته محمودزاده، دشمن هم از این فضا سعی کرد استفاده کند به جهت اینکه دشمنان انقلاب از ارتقا علمی کشور سخت هراسان هستند. فضای علمی کشور به سمتی رفته است که در المپیادی که در کشور دشمن برگزارمی شود کشور ایران مدال اور می‌شود و در مقام اول رتبه کسب می‌کند.

وی تصریح کرد: در طول ۴۳ سال که از انقلاب می‌گذرد، همه این نگا‌ها و برنامه ریزی دشمن همیشه بوده است و فرصت‌های مناسببرای ضربه زدن استفاده کرده است که همیشه هم شکست مفتضحانه‌ای برایشان حاصل می‌شود.

این مسئول کشوری با بیان اینکه ما هم ضعف‌هایی  در مدیریت فرهنگی کشور شاهد هستیم افزود:  تدبیر‌هایی باید صورت‌ می‌گرفت که اتفاق نیافتاد. ارتباط‌های مستقیمی باید با دانش آموزان و دانشجو  برگزار می‌شد که غفلت شد. نظام آموزشی کشور باید بابرنامه ریزی بیشتر و با کمک مدارس آرمان‌های انقلاب و شهدا  را به نسل حاضر انتقال دهد. تا اینکه اثر خود را در نسل جدید کهمدیران اینده کشور ما خواهند بود داشته باشد.

وی تاکید کرد: سند تحول بنیادین که ۱۱سال پیش مصوب شده  یک نسخه قوی و تعیین کننده  راه اموزش کشور است و  باید بعد از وقفهطولانی  به نوعی ورود پیدا شود در سال‌های گذشته رصد فضای موجود ونگرانی که مقام معظم رهبری داشتتند تاکید بر اجرای هرچهبهتر از سند تحول بنیادین آموزشی است.

محمودزاده یادآور شد: ورود خوبی در حوزه برنامه ریزی به این سند نداشتیم و باید نگاه ویژه به اجرا این سند با کمک آنوزش و پروشاستان‌ها و مدارس داشته باشیم

وی افزود: هرچند در نحوه اجرا هم چالش‌های در این سند است اگر به موضوع نیروی انسانی در ابن سند توجه کنیم حدود ۱۱سالغفلت داشتیم. رتبه بندی هم  تاکید کیفیت اموزش و پروش و هم نیم نگاهی به منزلت و معیشت معلم داشت بلاخره ساماندهی کهامیدواریم بعد از ۱۱سال ورود  رضایت بخشی داشته باشیم و‌حتی به حوزه نرم افزاری اموزش و پروش هم ورود پیدا کنیم

محمودزاده  تاکید کرد:ما وقتی حرف از نیروی انسانی و فضای آموزشی می‌زنیم یعنی در شان سند تحول آفرین گام بردارددر سند تحول افرین تقابل مدارس دولتی و غیر دولتی مطرح نیست هدف اجرای درست این سند تحول و همگام ارمان‌های انقلاب است

وی با اشاره به فعالیت  ۲میلبون ۱۰۰نفر دانش آموزان در مدارس غیر دولتی حضوری دارند گفت: فعالیت مدارس غیر دولتی همیشه  موافقان و مخالفانی داشته است که نباید جای نگرانی باشد. ما در جایی که کمبود نیروی  انسانی و فضای آموزشی داریم از بستر ایندسته مدارس استفاده می‌کنیم  و واگذاری یک بخش از فعالیت‌ها به موسیسن مذارس غیر دولتی که کمک به فضای آموزشی می‌کندعین عدالت اجتماعی است.

به گفته این مقام مسئول، ما حتی مدارسی داریم که در مشهد غیر دولتی است  حتی شهریه هم از دانش اموز توسط خیرین گرفته نمی‌شود این‌ها باید اطلاعرسانی شود تا عموم مردم هم در جامعه بدانند.

در سند تحول بنیادین که برای مدارس غیر دولتی هم در نظر گرفتیم یکی از برنامه‌ها که مورد تاکید است برنامه مشترک با سایر حوزه‌های  معاونت آموزش و پرورشی و تربیت بدنی  و …است که  در این مدت مورد غلفت بوده است که باید بیشتر به آن بپردازیم و در استان‌ها از همه ظرفیت‌های آموزشی در مدارس استفاده کنیم؛ و اگر یک مدرسه در یک حوزه‌ای مثل تلاوت قرآن رتبه آور است حتی آن راتبدیل به دبیرخانه کشوری و استانی کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->